De vereniging van communicatie adviesbureaus

De VEA is de vereniging van de toonaangevende communicatie adviesbureaus in Nederland

linkedin google

VEA Jaarbericht 2017

Creativiteit is de motor van de vooruitgang.

Marc Oosterhout

Voorzitter van de VEA.

Effie Masterclasses

De Effie Organisatie wil in de toekomst nog meer nadruk leggen op de Effie Awards (wereldwijd de meest prestigieuze communicatieprijs) als educatieve inspiratiebron voor marketeers en communicatieprofessionals. In dat kader organiseerde de Effie Organisatie dit jaar weer de Effie Masterclasses, die alle onderwerpen behandelen die essentieel zijn bij het maken van een effectieve campagne. Effie winnaars zetten de benchmark in het vak en lieten zien wat je met effectieve communicatie kan bereiken. Wat zijn de keukengeheimen van voormalig Effie winnaars? Hoe oordeelt de jury? En op welke gronden? In zes gratis Effie Masterclasses kwamen alle onderwerpen aan bod.

VEA Kickstart

VEA lanceerde een gratis opleidingsprogramma genaamd VEA Kickstart. De eerste editie was een groot succes, waardoor hier in 2017 een vervolg op verscheen. Het programma bestaat uit gastcolleges gegeven door gevestigde namen uit de reclamebranche. Elk aangesloten VEA-bureau mocht gratis een talent aanwijzen die het programma doorloopt. De VEA hoopt hiermee per jaar zo’n 80 jonge getalenteerde mensen een kickstart te kunnen geven voor een mooie loopbaan in de communicatiebranche.

VEA Benchmark Monitor (VEA Fit) 2016-2017

Structurele resultaatverbetering vraagt echter om te beginnen met een veranderde state of mind van de ondernemer. Met de VEA FIT tool willen we bureaus een handje helpen door meer inzicht te geven in hun eigen cijfers. Na het succes van voorgaande jaren hebben we dit jaar weer een benchmark onderzoek gedaan. Doormiddel van de VEA Benchmark monitor weten we hoe bureaus zich verhouden tot de markt. HIerdoor hebben we antwoord kunnen geven op de volgende vragen: Hoeveel winst maken andere bureaus? Hoe verhouden de de cijfers van een bureau met andere VEA bureaus.

Embassy of Dutch Creativity | Future Bosses Lunch

Als vertegenwoordiger van de meest toonaangevende bureaus in Nederland, behoort het promoten van de Nederlandse creatieve industrie natuurlijk tot onze missie. Samen met collega-organisaties ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland en Orange Lions de ‘Embassy of Dutch Creativity’ kijken we tevreden terug op de derde editie van de Nederlandse creatieve handelsmissie tijdens Cannes Lions Festival. De VEA organiseerde dit jaar voor het eerst de Future Bosses Lunch, waar jong talent de kans kreeg om bij bureaudirecteuren aan te schuiven.

VEA 100 jaar

De VEA heeft dit jaar haar honderdste verjaardag gevierd. Ter ere van dit jubileum heeft video agency Big Shots de documentaire ‘De Kunst van het Verleiden’ geproduceerd. Op 10 oktober vond de première plaats in Pathé Tuschinski,Amsterdam. De Kunst Van Het Verleiden is een documentaire van 1,5 uur waarin grondleggers van de weelderige Nederlandse reclame industrie hun reclame-geheimen delen en ons een fascinerende inkijk geven in de ontwikkeling van ons vak. Maar ook de nieuwe generatie creatieven en criticasters delen hun visie over het vak. De Kunst Van Het Verleiden is een ode aan de creativiteit maar biedt ook een kritische blik op de toekomst van het vak en de manier waarop reclamemaken zich zal ontwikkelen.

24Festival 2017.

Op 31 oktober vond het 24Festival plaats. Met alle zalen van het prachtige Concertgebouw als locatie. Samen met de Adfo Groep en de BVA (Bond van Adverteerders) nam de VEA de organisatie op zich van ‘the leading event in creativity, marketing and media’. Met ruim 1200 gasten over deze inspirerende dag verspreid kunnen we de achtste editie van het jaarlijkse 24Festival een groot succes noemen.

Effie Awards 2017.

Het hoogtepunt van ieder jaar is de uitreiking van van de Effie Awards. Dit jaar vond de 33e editie plaats op 31 oktober in het concertgebouw Amsterdam.

VEA Colleges

Een van de pijlers van de VEA is talentontwikkeling. Het stimuleren van talent en het bijspijkeren van kennis in ons vak staan bij ons hoog in het vaandel. Daarom proberen we ons aanbod van VEA Colleges aan te passen aan de behoeftes van onze leden. Kijk hier voor een overzicht van de actuele colleges.

ALV en het VEA Legend Dinner

Marion Koopman is tijdens de Algemene Ledenvergadering van de VEA officieel benoemd tot voorzitter van de Vereninging van Communicatie Adviesbureaus. De VEA zet jaarlijks tijdens het Legends Diner jong en 'oud' talent in het zonnetje. Hans van Walbeek werd uitgeroepen tot VEA Legend. De oprichter van bekende reclamebureaus als PMSvW en Van Walbeek Etcetera (later bekend als Y&R en Etcetera) heeft volgens de VEA 'met het creatieve werk van zijn hand de Nederlandse bureauwereld naar een hoger plan heeft getrokken en internationaal aanzien heeft verworven.'

Tim van der Wiel is uitgekozen tot VEA Next Legend en mag in 2018 als junior lid het VEA bestuur inspireren. De 20-jarige Van der Wiel is samen met Liam Tjoa oprichter van het bedrijf GoSpooky, wat Snapchatcampagnes en -strategieën voor onder andere Albert Heijn, Hema en Lowlands Festival maakt. Met de verkiezing van de Next Legend wil de VEA het belang van de ontwikkeling van jong talent in het reclamevak onderstrepen.

Sharing is caring   •   Deel op

Typen om te zoeken

Contact • VEA

Vereniging van communicatieadviesbureaus
W.H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

1180 EH Amstelveen

T. 020 - 642 5642
E.
KvK nummer 40530266
BTW nummer NL 00 25 64 609.B.01
Bic ANBANL 2A
IBAN NL 31 ABNA0548326452
ABN AMRO 548326452
Postbank 538834

Inloggen My VEA

Ben jij je inloggegevens kwijt?

Vervelend, maar snel opgelost.
Vul het emailadres van je VEA inlog in. Wij sturen je een email
met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.