De vereniging van communicatie adviesbureaus

De VEA is de vereniging van de toonaangevende communicatie adviesbureaus in Nederland

linkedin google
Terug naar nieuws-overzicht

‘Made in Amsterdam’ thema Embassy of Dutch Creativity in Cannes

PERSBERICHT, 15 juni 2015, Amstelveen

De initiatiefnemers achter de ‘Embassy of Dutch Creativity’, die plaatsvindt tijdens Cannes Lions, maken het programma, de sprekers, nieuwe partners en het thema bekend. Donderdag 25 juni vertegenwoordigen ambassadeurs, afgevaardigden van meer dan 30 creatieve bureaus, Nederland en Amsterdam als creatieve hoofdstad onder de vlag ‘Made in Amsterdam’. 

 

De organisatie is in handen van een uniek samenwerkingsverband: de ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA.

 

Sprekers en programma bekend

Het programma richt zich puur op internationale bezoekers. In de ochtend is er een Creative Talent Breakfast voor internationaal talent met sprekers Mark van der Heijden (The Backpacker Intern), Alex Bennett Grant (WE ARE Pi) en Jose Berengueres (Robotics Lab, UAE University). Zij vertellen over werk, leven en creative culture in Amsterdam. Daarna vindt ‘s middags een Creative Leadership Lunch plaats voor internationale CMO’s en marketing managers met sprekers Mark van Iterson (Heineken) en James Veenhoff (Denim City). Het laatste onderdeel is er een Creative Leaders Drinks and Dinner voor internationale bureaus en toeleveranciers met sprekers Wesley ter Haar (MediaMonks) and Joost Haartsen (Amp.Amsterdam) en live muziek.

 

Nieuwe creatieve bureaus aan boord

De afgelopen weken sloten nog zo’n 10 nieuwe internationaal georiënteerde, prijswinnende creatieve bureaus aan als partner en ambassadeur. De lijst beslaat een brede mix van advertising, design, productie- en digitale bureaus: 100% Halal, Achtung!, Addikt, Amp.Amsterdam, Artbox, Brenninkmeijer & Isaacs, BSUR, Caviar Amsterdam, Code d'Azur, Dawn, DAY, Digitas LBi, Hazazah, INDG, Indie, Khanna Reidinga, M-OST, Made For Digital, MediaMonks, Minivegas, N=5, Ogilvy, Superhero Cheesecake, SuperHeroes, Tam Tam, The Ambassadors, UM Studios, VBAT, WeFilm, XXS en Yune. Daarnaast steunen verschillende merken, supporters en partners het initiatief, waaronder 123RF, Adobe, Facebook en Stichting Tick.

 

Amsterdam als Creative Capital

Volgens de New York Times journalist Russell Shorto is Amsterdam de meest liberale stad ter wereld en de reden dat creatieven zich thuis voelen in de hoofdstad. Wired noemt Amsterdam ‘the gateway to continental Europe and a launch pad for global innovation’. Voor veel merken de reden om voor hun wereldwijde en Europese campagnes te werken met Amsterdamse bureaus. In de tot Nederlands paviljoen omgetoverde tent op de boulevard vlakbij het Palais des Festivals wordt het programma aangeboden onder de vlag van het Amsterdamse thema. Vanuit het concept van David Snellenberg (Dawn) en het design van creatief Ewout Boonstra wordt de uitstraling ‘Made in Amsterdam’ in rood en wit op zwart kracht bij gezet. 

 

Barbera Wolfensberger, boegbeeld en voorzitter Topsector Creatieve Industrie: ‘Onze creatieve industrie is een van de belangrijkste visitekaartjes naar het buitenland. Toch halen we daar niet altijd genoeg uit, met name omdat we te weinig gezamenlijk optrekken. Daarom is de Embassy of Dutch Creativity in Cannes een goed initiatief - ik verwacht dat het een groot succes wordt.’

 

Antoinette Hoes, lid Dutch Creative Council: ‘Cannes Lions bestaat lang en Nederlanders verzamelen zich er al jaren, maar vaak omgeven ze zich met andere Nederlanders, waardoor ze niet alle kansen benutten die het biedt. Door de Embassy of Dutch Creativity te richten op internationaal publiek en scherp te kiezen voor contacten met potentiele opdrachtgevers wordt daar nu echt iets aan gedaan.’

 

IAA Global en Cannes Lions 

De ‘Embassy’ maakt gebruik van de locatie en faciliteiten van IAA Global, dat op initiatief van IAA Nederland voor het eerst officieel aanwezig is op het Cannes Lions Festival. De activiteiten maken officieel onderdeel uit van het Cannes Lions festivalprogramma en krijgt de benodigde steun vanuit het Cannes Lions netwerk. Er wordt op locatie ook content gemaakt voor IAA TV, Live from Cannes, en voor andere binnenlandse en buitenlandse mediapartners. 

 

Berichten op social media worden verspreid met de hashtags #EmbassyofDutchCreativity en #IAACannes.

 

 

 

 

Sharing is caring   •   Deel op

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Contact • VEA

Vereniging van communicatieadviesbureaus
W.H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Postbus 2322
1180 EH Amstelveen

T. 020 - 642 5642
E.
KvK nummer 40530266
BTW nummer NL 00 25 64 609.B.01
Bic ANBANL 2A
IBAN NL 31 ABNA0548326452
ABN AMRO 548326452
Postbank 538834

Sluit

Inloggen My VEA

Ben jij je inloggegevens kwijt?

Vervelend, maar snel opgelost.
Vul het emailadres van je VEA inlog in. Wij sturen je een email
met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.