HONDERD JAAR VEA IN ‘DE KUNST VAN HET VERLEIDEN’

De VEA viert dit jaar haar honderdste verjaardag. Ter ere van dit jubileum zal de door video agency Big Shots geproduceerde documentaire ‘De Kunst van het Verleiden’ worden vertoond. Op 10 oktober a.s. vindt de première plaats in Pathé Tuschinski, Amsterdam.

De documentaire ‘De Kunst van het Verleiden’ gaat op zoek naar een antwoord op de vraag; ‘Wat is het geheim van goede reclame?’. Een verhaal over pioniers en grondleggers. Over vormgevers en vernieuwers. Over reclamemaken in tijden van overvloed, maar ook in tijden van ontwrichting en paniek. Over balanceren op het snijvlak van creativiteit en commercie, het stoeien met morele dilemma’s of het doorbreken van oude barrières.

De Kunst Van Het Verleiden is een documentaire van 1,5 uur waarin grondleggers van de weelderige Nederlandse reclame industrie hun reclame-geheimen delen en ons een fascinerende inkijk geven in de ontwikkeling van ons vak. Maar ook de nieuwe generatie creatieven en criticasters delen hun visie over het vak. De Kunst Van Het Verleiden is een ode aan de creativiteit maar biedt ook een kritische blik op de toekomst van het vak en de manier waarop reclamemaken zich zal ontwikkelen.

Cees Wijnnobel (directeur VEA): “Big Shots heeft een prachtige documentaire gemaakt. Het past

uitstekend bij de viering van ons 100 jarig bestaan. Het is een fascinerend video monument en waardig eerbetoon aan ons vak geworden.”

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events!

Nieuwsbrief