De vereniging van communicatie adviesbureaus

De VEA is de vereniging van de toonaangevende communicatie adviesbureaus in Nederland

google
Terug naar nieuws-overzicht

Embassy of Dutch Creativity wederom een groot succes

Amsterdam, 28 juni 2016 - De ambassadeurs en organisatoren van ‘Embassy of Dutch Creativity’ kijken tevreden terug op de tweede editie van de Nederlandse creatieve handelsmissie tijdens Cannes Lions Festival. Succesfactoren waren het grote aantal internationale gasten en een sterk programma. Maar boven alles zorgde de goede onderlinge samenwerking en de gezellige sfeer voor het grootste succes.

Met een drie dagen durend programma werden in totaal zo’n 150 internationale gasten verwelkomd. De gastenlijst bestond onder andere uit internationale business partners, jong creatief talent, infleuncers uit de branche en buitenlandse pers.

 
Overtuigend programma

Het hoogtepunt was de huldiging voor de makers van ‘The Next Rembrandt’, die uiteindelijk
16 awards wonnen. De dag erop was er een spetterend live optreden van Douwe Bob, bekend als winnaar van vele muziekprijzen en zijn optreden tijdens het Eurovisie Song Festival eerder dit jaar. De laatste dag demonstreerde This Page Amsterdam live de ‘McTrax’, de interactieve placemat van McDonalds, welke later die dag ook nog een Cannes Lion won.

Buiten het Palais de Festival deden veel festivalbezoekers mee aan de VR Silent Disco en
Join the Pipe deelde ruim 5.000 liter Amsterdams kraanwater uit aan de boulevard. Op social media werden de activiteiten ondersteund de campagne #likeaDutchie.

 
Nauwe samenwerking

Een deel van de 45 ambassadeurs en 25 partners waren ook inhoudelijk betrokken bij het initiatief. Dog and Pony creëerde de visuele identiteit en Addikt de animaties. De audio en optredens werden door Amp.Amsterdam verzorgd, net als de VR Silent Disco die in nauwe samenwerking met onder meer DPDK, DigitasLBi en Samsung Nederland tot stand kwam. Boomerang Create zorgde voor Cannes Lions inhakers, Earforce voor een speciale audiobeleving op locatie, Wink voor de aankleding van de cabana. Egotribe en Say Cheese leverden de social live-wall: embassyofdutchcreativity.com

Reacties van sprekers, partners en/of ambassadeurs:

Bas Korsten (J. Walter Thompson Amsterdam):“Nederland is en blijft een topland als het gaat om creatieve mogelijkheden. Vanuit Nederland kunnen we echt de wereld veroveren, zeker met ambassadeurs als de Embassy of Dutch Creativity. Als we nog meer durf en meer doorzettingsvermogen laten zien, houdt niemand ons tegen."

Eric van Kooij (Hoofd Economisch Cluster en Innovatie Attaché bij de Nederlandse Ambassade in Frankrijk):“Ik had verschillende afspraken met bedrijven bij de Embassy of Dutch Creativity. Cannes Lions was bijzonder inspirerend en nuttig. Het is duidelijk dat we met deze sector in Nederland veel expertise en kwaliteit in huis hebben.”

Frans Blanchard (Bestuur Stichting Tick): "Wij leveren graag een bijdrage aan de continuïteit van dit initiatief, om de Nederlandse creatieve communicatie industrie verder internationaal te positioneren.”

Inmiddels wordt ook naar de toekomst van het initiatief gekeken door de organisatie; de ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA. Zo is het initiatief naast Cannes Lions ook toepasbaar op andere Nederlandse creatieve handelsmissies, die gedurende het jaar kunnen plaatsvinden. Het initiatief heeft dus nog alle mogelijkheden om te groeien.

Sharing is caring   •   Deel op

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Contact • VEA

Vereniging van communicatieadviesbureaus
W.H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Postbus 2322
1180 EH Amstelveen

T. 020 - 642 5642
E.
KvK nummer 40530266
BTW nummer NL 00 25 64 609.B.01
Bic ANBANL 2A
IBAN NL 31 ABNA0548326452
ABN AMRO 548326452
Postbank 538834

Sluit

Inloggen My VEA

Ben jij je inloggegevens kwijt?

Vervelend, maar snel opgelost.
Vul het emailadres van je VEA inlog in. Wij sturen je een email
met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.